سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اجتماعی - زیر باران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • تاریخچه شلوارهای جین آبی
     

    Levi Strauss , 1829 - 1902
    بلو جین به عنوان یکی از مهم ترین تولیدات صنعت پوشاک آمریکا در سال 1873 توسط جی کاب دیویس (Jacob Davis) و لوی اشتراوس (Levi Strauss) اختراع شد. این دو مهاجر با استفاده از پارچه کتانی، قیطان و نوعی پرچ فلزی، مردمی ترین محصول پوشاک را ساختند. اولین لباس های جین ساخته شده ، لباس کار نامیده می شد. لغت جین در سال 1960 وقتی نسل جوان نام "بلو جین" را بر روی شلوار های مورد علاقه اش گذاشت، رایج شد.

    تاریخچه
    اولین شلوارهای جین دو مدل بودند، شلوارهای آبی - نیلی رنگ و شلوارهای کتان قهوه ای شسته شده. شلوارهای کتان چون نرم و راحت نبود به تدریج از دور خارج شد. هر چند سال های سال به عنوان لباس کار استفاده می شد.

    لوی اشتراوس (Levi Strauss) سال 1853 در سن بیست و چهار سالگی به سانفرانسیسکو آمد. برادر او در نیویورک به تجارت کالا مشغول بود و لوی اشتراوس شعبه جدیدی برای تجارت او در این شهر احداث کرد. او که آلمانی تبار بود، پس از مهاجرت به آمریکا چندین سال در نیویورک مشغول فراگیری روش های تجارت بود. در طی بیست سال او به یکی از تاجران موفق پارچه تبدیل شد.

    ادامه مطلب...

    بهروز ::: چهارشنبه 85/8/17::: ساعت 8:54 عصر
    موضوعات یادداشت:

    رئیس یکى از مناطق آموزش و پرورش تهران به اتهام رابطه نامشروع با تعدادى از معلمان زن و دختران دانش‌آموز بازداشت شده و در زندان بسر مى‌برد. متهم چندماه پیش دستگیرشده ولی عملکردوی ازچندسال پیش آغازوادامه یافته است بگونه ای که با رسیدن به مقصودخودبه این معلمین وکارکنان ارتقاءشغلی میداد.

    منبع : خبرگزاری حکومتی البرز

    از بزرگوارانی که این عزیز را - که حدود 6 سال با جدیت به امر خطیر آموزش و پرورش به سبک بالا مشغول بوده - به کار گماشته اند کمال تشکر را داریم. خسته نباشید.  به گزارش منابع آگاه  قرار بود اگر رئیس نامبرده شصت سال تخلف کرد عوضش کنند و احتمالا پست بالاتری تقدیمش کنند ولی بعد گفتند نه 6 سال هم برای اثبات لیاقت کافیست این شد که خبر درز کرد.



    بهروز ::: سه شنبه 85/8/16::: ساعت 4:42 عصر
    موضوعات یادداشت:

    با معلم دخترم داشتیم صحبت می کردیم و از اثر وحشتناکی که معلم دیوانه کلاس دوم روش گذاشته حرف می زدیم. اینکه وقتی حرف از ریاضی میشه سرتا پای این بچه رعشه می گیره چون معلم سال قبلش تو سرش می کوبید که چرا تو محاسبات ریاضی از انیشتین قوی تر نیست و نمی تونه سریعتر از کامپیوتر ریشه ???? ام  حماقت ضربدر عقده تقسیم بر خباثت نفس خانم معلمو پیدا کنه.

    معلم امسالش بانوی بسیار مهربان و باشعوریه و در عین جدیت نه سختگیره و نه خشن و عوضی.

    ایشون در جواب ما گفت نگران نباشید بعضی از همکاران ما متاسفانه اینجوری هستن. پسر خود من که الآن پیش دانشگاهیه کلاس دوم یه معلمی داشت با همین خصوصیاتی که شما می گین و من هرچه مراجعه کردم و حتی بهش گفتم توی عالم همکاری یه خورده ملاحظه کن اثری نداشت. تخصص این خانم در خرد کردن شخصیت و اعتماد بنفس بچه هاس. پسرم هنوز با تنفر از اون روزا حرف می زنه و می گه اصلا دلم نمی خواد این خانوم و کلاس دومو یادم بیاد. اسم این خانوم ....... بود.

    بوم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    عجب تصادف نامیمونی!

    متاسفانه معلم دختر من همون معلم پسر ایشون بود!( تا ? سال پیش هم پسرانه درس می داده )

    حالا ما دیگه هیچ احتیاجی برای توضیحات بیشتر نداشتیم و نداریم.

     



    بهروز ::: سه شنبه 85/8/16::: ساعت 4:20 عصر
    موضوعات یادداشت:

    چه سال بدی بود این سال تحصیلی ??-?? برای ما و این دختر گل ما.

    کلاس دوم دبستان و اینهمه زجر ؟

    خانم معلم دخترم یک سادیست به تمام معنی بود. راستش روز اول مهر که قیافه شو دیدم تنم لرزید. ? ماه تموم درگیر بودیم. گرونترین ( و آشغالترین ) دبستان غیر انتفاعی تهران پدر ما و بچه مونو توامان درآورد. ما توی خونه بودیم و اون طفلک تو زندانی که این زن دیوانه براش درست کرده بود. چند بار سعی کردیم مدرسه شو عوض کنیم علمای روانشناس فرمودند به صلاح نیست. ما هم خر شدیم و قبول کردیم. زنک چیزی از اعتماد به نفس در این طفل معصوم باقی نگذاشت.

    مدرسه غیرانتفاعی دوزبانه ! هیاهوی بسیار برای هیچ!

    امسال به یک مدرسه دولتی کوچ کردیم و تازه فهمیدیم مدیر و معلم می تونن هم کارآمد و جدی و فعال باشن و هم بطور واقعی ( و نه ظاهرسازانه و ریاکارانه ) فرشته باشن.

     

     



    بهروز ::: سه شنبه 85/8/16::: ساعت 4:20 عصر
    موضوعات یادداشت:

    در کتاب  " هشت الهفت " دکتر باستانی پاریزی به نکته ای برخوردم که برام خیلی جالب بود :

    " جام شراب را قدما با هفت خط تقسیم بندی کرده هر کسی به اندازه ظرفیت خود از آن می نوشید و هر خطی نامی برای خود داشت : خط جور - خط بغداد - خط بصره - خط ازرق - خط ورشکر - خط کاسه گر و خط فرودینه ( مقدمه هفت پیکر - دکتر معین - ص ?? ) . رند هفت خط کسی بود که جام شراب را تا خط هفتم می خورد یعنی تا ته سر می کشید . "

    الآن هم هفت خطها تا ته شو می خورن ! کوفتشون بشه .



    بهروز ::: سه شنبه 85/8/16::: ساعت 4:20 عصر
    موضوعات یادداشت:

    روز دوشنبه در ایتالیا عید سعید فطر اعلام شد

    رم،خبرگزاری جمهوری اسلامی ???/??/??



    بهروز ::: سه شنبه 85/8/16::: ساعت 4:20 عصر
    موضوعات یادداشت:

    <      1   2      
    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 11
    بازدید د?روز: 6
    کل بازدید :99596

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اجتماعی - زیر باران

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<