سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تعطیلی 4شنبه و پنج شنبه 80 میلیارد تومان برای کشور ضرر داشت. - زیر باران
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • به رغم استقبال گروه اندکی از مردم کشورمان از تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، این اقدام غیرمنتظره دولت، باعث انتقادات متعدد و نارضایتی گسترده شده است.

    به گزارش خبرنگار «بازتاب»، اقدام ناگهانی دولت در اعلام تعطیلی دو روز متوالی در هفته جاری، منجر به تعطیلی نیم بیشتر این هفته شد و این در حالی است که بسیاری از مردم، حتی برنامه‌‌ریزی برای استفاده از این تعطیلی بلندمدت نداشتند.

    همچنین تعطیلی بانک‌ها به مدت چهار روز پیاپی، هم‌زمان با اخلال در سیستم شبکه شتاب و عابربانک‌ها، موجب نارضایتی بسیاری از مردم و فعالان اقتصادی شد که نیازمند پول نقد بودند و یا قصد انتقال مبالغی به نقاط دیگر داشتند.
    فرودگاه مهرآباد نیز روز گذشته، شاهد شلوغی و جمعیت بسیاری بود که مشغول کنسل کردن بلیت سفرهای مأموریتی و یا دریافت بلیت سفرهای تفریحی بودند.

    همچنین محورهای مختلف کشور،‌ به ویژه اتوبان کرج، روز گذشته ترافیک سنگینی را پشت سر گذاشت و با توجه به عدم اطلاع قبلی پلیس راه از تعطیلی چهار روزه، احتمال افزایش تلفات جاده‌ای در این ایام نیز هست.
    اکنون پرسش اینجاست، آیا دولتی که وزرای آن از نخستین ساعات صبح تا پاسی از شب مشغول فعالیت هستند، با تعطیلی این دو روز و جلوگیری از سرویس‌دهی ادارات دولتی و برخی بخش‌‌های خدمات عمومی، به مردم خدمت کرده است؟

    در این حال، کارشناسان با اشاره به بودجه سی هزار میلیاردی جاری دولت، تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه جاری را مستلزم زیان هشتاد میلیارد تومانی برای دولت ارزیابی می‌کنند، چراکه بودجه هر روز کاری، تقریبا صد میلیارد تومان است که حدود نیمی از آن، مربوط به حقوق کارکنان دولت است و با احتساب فعالیت روز پنجشنبه مدارس و نیز بخش‌های دولتی همه استان‌ها به جز تهران، به نظر می‌رسد این اقدام در مجموع هشتاد میلیارد تومان زیان را متوجه دولت کرده است.

    از سوی دیگر با توجه به آغاز تنها یک ماه از فصل کاری پاییز، آن هم پس از ماه مبارک رمضان ـ که با توجه به ساعات کاری کمتر، فعالیت چندانی را شاهد نبوده است ـ به نظر می‌رسد تعطیلی چهار روزه در این مقطع، حتی سود چندانی برای رفع خستگی و تجدید قوای مردم نداشته است.

    حال مشخص نیست زمانی که مجلس با تأکید رهبر انقلاب به دنبال کاهش تعطیلات رسمی است، دولت با چه توجیهی، اقدام به تعطیلی دو روز پیاپی کرده است؟

     

    منبع : سایت بازتاب

    http://baztab.com/news/51397.php


     



    بهروز ::: سه شنبه 85/8/16::: ساعت 4:20 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 7
    بازدید د?روز: 2
    کل بازدید :99701

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    تعطیلی 4شنبه و پنج شنبه 80 میلیارد تومان برای کشور ضرر داشت. - زیر باران

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<