تصویر آتش زدن عکس احمدی نژاد در اعتراضات دیروز دانشجویان دانشکاه امیرکبیر
خبرگزاری حکومتی ایسنا در گزارشی نوشت احمدی نژاد در حالی سخنرانی خود را در دانشگاه امیرکبیر آغاز کرد که شعار گروههای مختلف دانشجویی در سالن شنیده می شد. دانشجویان شعار می دادند دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد، مرگ بر استبداد، مرگ بر دیکتاتور.
خبرنامه امیرکبیر: محمود احمدی نژاد که علی رغم مخالفت دانشجویان پلی تکنیک در این دانشگاه حضور یافته بود با عکس العمل شدید دانشجویان مواجه شد. احمدی نژاد درمیان تدابیر شدید امنیتی و با حضور پر تعداد بسیج مناطق تهران و دانشجویان دانشگاه امام حسین و امام صادق در دانشگاه امیرکبیر حاضر شده بود با شعار های دانشجویان عصبانی مواجه شد. دانشجویان پلی تکنیک در حالی که عکس وی را به صورت وارونه در دست گرفته و عکس دانشجویان اخراجی و سه ستاره و دکتر کیوان انصاری را در دست داشتند، شعار می دادند “محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد”، “مرگ بر دیکتاتور”، “نظامی حیا کن دانشگاه را رها کن”، “دروغگو برو بیرون” "توپ، تانک، بسیجی دیگر اثر ندارد "و….
گزارشهای دیگر حاکی است تعداد زیادی دختر چادری برای شرکت در این مراسم از بیرون دانشگاه آورده شده بودند !!
س: نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سوری چیست؟
ج) علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود، مضافاً بر اینکه احیای سنت آتشپرستان مىباشد.
س: گوش دادن به آواز زنان در صورتى که از لحاظ شعر و موسیقى لهو و لغو نباشد چه حکمى دارد؟
ج) اگر آواز زنان بگونهاى باشد که مهیج شهوت گردد و یا گوش دادن به آن موجب ترتب مفاسد باشد جایز نیست گوش کند.
س: جدیداً موسیقیها یا مداحیهایی مىکنند که به لیزری معروف است صدا را نازک کرده و میلرزاند چه حکمی دارد؟
ج) هرگونه موسیقى لهوى متناسب با مجالس عیش و نوش جایز نیست.
س1: زدن کرمهاى ضد آفتاب در فصل تابستان با توجه به بوى آنها براى بانوان چه حکمى دارد؟
س2: زدن عطر در این فصل براى جلوگیرى از بوى عرق بدن براى آنان چه حکمى دارد؟
ج1و2: فى نفسه مانعى ندارد ولى اگر جلب توجه نامحرم مىکند باید از کنار نامحرم عبور نکنند.
س: تقلّب در موارد درسى چه حکمى دارد؟
ج) تقلب مطلقاً جایز نیست.
س: دستور شریعت نسبت به نوشیدن آب در حال ایستاده چیست؟
ج) ایستاده نوشیدن آب در شب مکروه است.
س: در برخى از فروشگاههاى لباس مجسمههایى قرار دارند که خیلى شبیه انسان هستند و در حالت عریان حالتهاى یک انسان واقعى را تداعى مىکنند آیا دیدن و لمس این مجسمهها اشکال ندارد؟
ج) اگر مفسده نداشته باشد و موجب خوف ارتکاب گناه نباشد، مانع ندارد.
س: اگر ما کسى را که به حجابش توجه ندارد به پارک ببریم گناه او گردن ماهم هست؟
ج) با علم به اینکه در معرض دید نامحرم قرار مىگیرد چنین کارى انجام دهید، گناهکار محسوب مىشوید.
س: آن مقدار از زیور زنان که ظاهر است مثل حلقه نامزدى، آرایش معمولى ابروان و ... آیا واجب است پوشانده شود؟
ج) هر آنچه عرفاً زینت محسوب مىشود باید از نگاه نامحرم پوشانیده شود.
س: پوشیدن لباس آستین کوتاه برای مرد چه حکمى دارد؟
ج) اگر مستلزم مفسده باشد، جایز نیست.
لبت نه گوید و پیداست می گوید دلت آری
که اینسان دشمنی یعنی که خیلی دوستم داری
چه خودفریبی خوش بینانه و دلگرم کننده ای ! عاشق پاکباخته حتی "نه" محکم و صریح محبوبش را
"آری" معنی می کند!
به قول یکی از دوستان : دلم برای دلم سوخت!
بلم ، آرام چون قویی سبکبار
به نرمی بر سر ِ کارون همی رفت
به نخلستان ِ ساحل ، قرص ِ خورشید
ز دامان ِ افق بیرون همی رفت
شفق ، بازیکنان در جنبش ِ آب
شکوه ِ دیگر و راز ِ دگر داشت
به دشتی بر شقایق ، باد ِ سر مست
تو پنداری که پاورچین گذر داشت
جوان ، پاروزنان بر سینه ی موج
بلم می راند و جانش در بلم بود
صدا سر داده غمگین ، در ره ِ باد
گرفتار دل ِ و بیمار ِ غم بود
" دو زلفونت بود تار ِ ربابم
چه می خوای ازین حال ِ خرابم
تو که با ما سر ِ یاری نداری
چرا هر نیمه شو آیی بخوابم "
درون ِ قایق از باد ِ شبانگاه
دو زلفی نرم نرمک تاب می خورد
زنی خم گشته از قایق بر امواج
سر انگشتش به چین ِ آب می خورد
صدا ، چون بوی ِ گل در جنبش ِ باد
به آرامی به هر سو پخش می گشت
جوان می خواند و سرشار از غمی گرم
پی دستی نوازش بخش می گشت :
" تو که نوشُم نئی نیشُم چرایی
تو که یارم نئی پیشُم چرایی
تو که مرهم نئی زخم ِ دلم را
نمک پاش ِ دل ِ ریشم چرائی "
خموشی بود و زن در پرتو ِ شام
رخی چون رنگ ِ شب نیلوفری داشت
ز آزار ِ جوان دلشاد و خرسند
سری با او ، دلی با دیگری داشت
ز دیگر سوی ِ کارون زورقی خُرد
سبک ، بر موج لغزان ِ پیش می راند
چراغی ، کور سو می زد به نیزار
صدایی سوزناک از دور می خواند
نسیمی این پیام آورد و بگذشت :
" چه خوش بی مهربونی از دو سربی "
جوان نالید زیر ِ لب به افسوس :
" که یک سر مهربونی درد ِ سر بی "
بى اعتنائى تو به کسى که به تو توجه دارد، ناشى از بى نصیبى است، و تمایل تو به کسى که به تو بى اعتناست، موجب ذلت است و خوارى .
نه به غیر مستحق بخشش کنید و نه از راه بخل، راه احسان بر خویشان بندید آنکس که در غیر راه عدالت و انصاف، احسان کند، از جود و بخشش خویش بهره اى نبرد. جز این نیست که به هنگام این احسان، آدمیان فرومایه و مردم نادان، او را تمجید و ستایش کنند و درباره او سخنان ظاهرفریب و اغراق آمیز گویند. از این رو چنین کردار نابجائى هرگز احسان نیست و چنین شخص احسانگرى کار خیرى در راه خدا و بخاطر خداى انجام نداده است، بلکه در راه جود و بخشش، بخل ورزیده و راه احسان را در حق انسان بسته است آنرا که خداوند، ثروتى و مکنتى عطا فرمود، سزاست که دست خویشان گیرد و در یارى آشنایان کوشد. رواست که بر خوان ثروتش همه بنشینند و فقیر، از بند بى برگى و بى چیزى برهد و درویش گرفتار، بتواند از ثروت او اداى دین کند. باید چنین مسلمانى غنى، در برابر رویدادها و پرداخت حقوق انسانها و طلب ثواب از این احسانها، شکیبائى پیشه کند. زیرا - اگر خدا بخواهد- توفیق در راه این بخشش ها، در این جهان موجب عزت و خوشنامى است و در آن سراى باقى، باعث وصول به حشمت و فضیلتهاى الهى میگردد .
بـرای هـر چیـزی که در زیـر آسمـان انجام میگیرد، زمان معینی وجود دارد:
2 زمانی برای تولد، زمانی برای مرگ.
زمانی برای کاشتن، زمانی برای کندن.
3 زمانی برای کشتن، زمانی برای شفا دادن.
زمانی برای خراب کردن، زمانی برای ساختن.
4 زمانی برای گریه، زمانی برای خنده.
زمانی برای ماتم، زمانی برای رقص.
5 زمانی برای دور ریختن سنگها، زمانی برای جمع کردن سنگها.
زمانی برای در آغوش گرفتن، زمانی برای اجتناب از درآغوش گرفتن.
6 زمانی برای به دست آوردن، زمانی برای از دست دادن.
زمانی برای نگه داشتن، زمانی برای دور انداختن.
7 زمانی برای پاره کردن، زمانی برای دوختن.
زمانی برای سکوت، زمانی برای گفتن.
8 زمانی برای محبت، زمانی برای نفرت.
زمانی برای جنگ، زمانی برای صلح.
9 آدمی از زحمتی که میکشد چه نفعی میبرد؟
زن موفق کسی است که بتواند چنین مردی را پیدا کند!
قانون دوم فلسفه : هر دو فیلسوف اشتباه می کنند.
بازدید د?روز: 0
کل بازدید :100500
طنز کلامی
طنز تصویری
عهد عتیق ( تورات )
نامه های بچه ها به خدا
نیایش
از متون ایران باستان
ادبی
اجتماعی
هنری
از نهج البلاغه
کامپیوتر
متفرقه
زمستان 1385
پاییز 1385